Garanti

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 65 dage efter dit køb! dette er kun gældende grundet julesæsonen vi nærmer os. Så vi har valgt at udvide returretten her på shoppen til dem som køber ind til julegaver ;) 

Aftalen er aktuel siden 30/10/2023 og stopper den 31/12/2023

Varen må dog ikke tages i brug, hvis varen er taget i brug godtager vi ikke en  returnering.

Fortrydelsesfristen udløber 65 dage efter den dag du har købt og betalt for varen på.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

 

Specielt hjemtagne varer tages ikke retur.

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Det gør du ved at sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til linenclothing.dk Kongsbjergvej 3, 2830 Virum, support@linenclothing.dk


Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Kongsbjergvej 3 2830 Virum. uden unødig forsinkelse og senest 4 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 4 dage. Husk at medsende original faktura sammen med varen.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, undtagen fragt.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel som kunden brugte, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at det ikke er muligt at returnere varen. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke fulde købsbeløbet.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid .


Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbage sendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.